Badanie dna oka – bezpłatne badania

Zbadaj oczy do dna

Zwyrodnienie plamki żółtej związane z wiekiem – AMD – to poważny problem starzejących się społeczeństw. W krajach rozwiniętych choroba ta jest jedną z najczęstszych przyczyn ślepoty, dlatego duży nacisk kładzie się na profilaktykę. Kiniki okulistyczne Lexummedica wtórują zasadzie, że lepiej zapobiegać, niż leczyć i zapraszają seniorów w dniach 21-22 stycznia do placówek w Poznaniu oraz w Krakowie na bezpłatne badanie dna oka, które umożliwia m.in. wczesne rozpoznanie choroby plamki żółtej.

Plamka żółta to miejsce w siatkówce oka o największej rozdzielczości widzenia. Uszkodzenia siatkówki w tym rejonie prowadzą do utraty ostrości wzroku, ubytku w polu widzenia i zaburzeń w widzeniu barw. Zwyrodnienie plamki najczęściej występuje u osób po 50 roku życia i wzrasta wraz z wiekiem. Rosnąca populacja ludzi starszych sprawia, że coraz więcej osób zapada na AMD. Wcześnie wykryć chorobę można wykonując regularne badania profilaktyczne, takie jak np. badanie dna oka.

– Badanie dna oka to jedno z podstawowych badań okulistycznych, którego celem jest ocena stanu narządu wzroku. Pozwala na wczesne zdiagnozowanie choroby oczu i natychmiastowe podjęcie leczenia, co może uchronić przed nieodwracalnymi konsekwencjami, w tym przed ślepotą. Nie jest ono jednak wystarczające, pozwala na ocenę zmian i skierowanie do dalszych badań diagnostycznych, jak angiografia fluoresceinowa, OCT, pole widzenia i inne ? mówi dr Anna Maroszyńska-Wojnowska z kliniki Lexummedica.

Regularne przeprowadzanie badania dna oka zalecane jest wszystkim osobom, które ukończyły 50 rok życia.

Lekarze z kliniki Lexummedica w Poznaniu zapraszają na bezpłatne badania w dniu 21 stycznia (piątek). Konieczne jest wcześniejsze zarezerwowanie terminu wizyty pod numerem telefonu: 061 82 67 067 lub 061 82 67 069. Natomiast w Krakowie bezpłatne badania będą wykonywane w dniu 22 stycznia (sobota). Tutaj również wymagana jest wcześniejsza rejestracja wizyty pod numerem telefonu: 012 43 11 766 lub 012 43 11 782.

Badanie dna oka umożliwia wczesne rozpoznanie choroby plamki żółtej (AMD), ale także innych schorzeń oczu, takich jak zaćma czy jaskra. Pozwala również wykryć niektóre choroby ogólnoustrojowe, takie jak miażdżyca, cukrzyca czy nadciśnienie tętnicze. Choroby te prowadzą do zmian w naczyniach krwionośnych, a dno oka jest jedynym miejscem w organizmie człowieka, w którym stan naczyń można ocenić w sposób nieinwazyjny.

hastagi na stronie:

#ile kosztuje badanie dna oka #angiografia fluoresceinowa warszawa nfz

Authors